Algemene Voorwaarden Webshop Artikel 1: Definities

I. Nursahome, gevestigd te Rotterdam, KvK-nummer 84938579, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als verkoper.

II. De wederpartij van verkoper wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als koper.

III. Partijen zijn verkoper en koper samen.

IV. Met de overeenkomst wordt bedoeld de koopovereenkomst tussen partijen.

Artikel 2: Toepasselijkheid algemene voorwaarden

I. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, overeenkomsten en levering van diensten of goederen door of namens verkoper.

II. Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk en schriftelijk door partijen is overeengekomen.

Artikel 3: Betaling

I. De volledige koopsom wordt altijd meteen in de webshop voldaan. Bij reservering wordt er in sommige gevallen een aanbetaling verwacht. In dat geval krijgt de koper een bewijs van reservering en de vooruitbetaling.

II. Betaalt de koper niet op tijd, dan is hij in gebreke. Blijft de koper in gebreke, dan is koper gerechtigd de verplichting op te schorten totdat koper aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.

III. Blijft de koper in gebreke, dan zal verkoper tot in vordering overgaan. De kosten met betrekking tot die invordering komen voor rekening van de koper. Deze incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

IV. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de koper zijn de vorderingen van verkoper op de koper onmiddellijk opeisbaar.

V. Weigert koper zijn medewerking aan de uitvoer van de opdracht door verkoper, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan verkoper te betalen.

Artikel 4: Aanbiedingen, offertes en prijs

I. Aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod een termijn van aanvaarding is genoeg. Wordt het aanbod niet binnen die gestelde termijn aanvaard, dan vervalt het aanbod.

II. Levertijden in offertes zijn indicatief en geven koper bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen. III. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen. Partijen moeten dit uitdrukkelijk en schriftelijk overeenkomen.

IV. De op aanbiedingen, offertes en facturen genoemde prijs bestaat uit de koopprijs inclusief de verschuldigde btw en eventuele andere overheidsheffingen.

Artikel 5: Herroepingsrecht

I. De koper krijgt het recht om na ontvangst van de bestelling binnen 14 dagen de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden (herroepingsrecht). De termijn begint te lopen vanaf het moment dat de (gehele) bestelling door koper is ontvangen.

II. De koper kan een herroepingsformulier van verkoper gebruiken. Verkoper is gehouden dit terstond na de vraag van koper aan koper ter beschikking te stellen.

III. Tijdens de bedenktijd zal de koper zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruikt maakt, zal hij het ongebruikte en onbeschadigde product met alle geleverde toebehoren en indien redelijker wijze mogelijk in de originele verzendverpakking aan verkoper retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

IV. De koper draagt de bezorgkosten voor het retourneren van de bestelling.

Artikel 6: Wijziging van de overeenkomst

I. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de opdracht noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

II. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooien van de uitvoering daardoor worden beïnvloed.

Verkoper stelt koper hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte .

I. Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en of kwalitatieve consequenties heeft, licht verkoper koper hierover vooraf schriftelijk in.

II. Indien partijen een vaste prijs zijn overeengekomen, geeft verkoper daarbij aan in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van deze prijs tot gevolg heeft.

III. In afwijking van het bepaalde in het derde lid van dit artikel kan verkoper geen meerkosten in rekening brengen indien wijziging of aanvulling het.

Gevolg is van omstandigheden die aan hem kunnen worden toegerekend.

Artikel 7: Oplevering en risico-overgang

I. Zodra het gekochte door koper in ontvangst is genomen, gaat het risico van verkoper naar koper. Artikel 8: Onderzoek, reclames

Artikel 8: Onderzoek, reclames

I. Koper is gehouden het geleverde op het moment van (af)levering, maar in ieder geval binnen zo kort mogelijke termijn te (doen) onderzoeken. Daarbij behoort koper te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemmen met hetgeen partijen zijn overeengekomen, althans dat de kwaliteit en kwantiteit voldoen aan de eisen die daaraan in het normale (handels) verkeer gelden.

II. Reclames met betrekking tot beschadigingen, tekorten of verlies van geleverde goederen moeten binnen 24 uur na de dag van aflevering van de goederen door koper schriftelijk bij verkoper worden ingediend.

III. Bij gegrondverklaring van de klacht binnen de gestelde termijn heeft verkoper het recht om of te herstellen, of opnieuw te leveren, of om van levering af te zien en koper een creditnota te sturen voor dat deel van de koopprijs.

IV. Geringe en/of in de branche gebruikelijke afwijkingen en verschil in kwaliteit, aantal, maat of afwerking kunnen niet aan verkoper worden tegengeworpen.

V. Klachten met betrekking tot een bepaald product hebben geen invloed op andere producten dan wel onderdelen behorende bij diezelfde overeenkomst.

VI. Na het verwerken van de goederen bij koper worden geen reclames meer geaccepteerd.

Artikel 9: Monsters en modellen

I. Is aan koper een monster of model getoond of verstrekt, dan wordt het vermoed slechts als aanduiding te zijn verstrekken zonder dat de te leveren zaak daaraan behoeft te beantwoorden. Dit is anders als partijen uitdrukkelijk zijn overeengekomen dat te leveren zaak wel daarmee zal overeenstemmen.

II. Bij overeenkomsten ter zake van een onroerende zaak wordt vermelding van de oppervlakte of andere afmetingen en aanduidingen eveneens vermoed slechts als aanduiding bedoeld te zijn, zonder dat de te leveren zaak daaraan behoeft te beantwoorden.

Artikel 10: Levering

I. Levering geschiedt `af fabriek/winkel/magazijn`. Dit houdt in dat alle kosten voor koper zijn.

II. Koper is verplicht de zaken af te nemen op het moment dat verkoper deze bij hem aflevert of doet afleveren, dan wel op het moment waarop deze zaken hem volgens de overeenkomst ter beschikking worden gesteld.

III. Indien koper afname weigert of nalatig is in het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, is verkoper gerechtigd de zaak voor rekening en risico van koper op te slaan.

IV. Indien de zaken worden bezorgd, is verkoper gerechtigd eventuele bezorgkosten in rekening te brengen.

V. Indien verkoper gegevens van koper nodig heeft voor de uitvoering van de overeenkomst, vangt de levertijd aan nadat koper deze gegevens aan verkoper ter beschikking heeft gesteld. VI. Een door verkoper opgegeven termijn voo rlevering is indicatief. Dit isnooit een fatale termijn. Bij overschrijding van de termijn moet koper verkoper schriftelijk in gebreke stellen.

VII. Verkoper is gerechtigd de zaken in gedeelten te leveren, tenzij partijen dit anders schriftelijk zijn overeengekomen of aan deellevering geen zelfstandige waarde toekomt. Verkoper is bij levering in delen gerechtigd deze delen afzonderlijk te factureren.

Artikel 11: Overmacht

Kan verkoper niet, niet tijdig of behoorlijk aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst voldoen door overmacht, dan is hij niet aansprakelijk voor door koper geleden schade.

I. Onder overmacht verstaan partijen in ieder geval iedere omstandigheid waarmee verkoper ten tijde van het aangaan van de overeenkomst geen rekening kon houden en ten gevolge waarvan normale uitvoering van de overeenkomst redelijkerwijs niet door koper kan worden verlangd zoals ziekte, oorlog of oorlogsgevaar, burgeroorlog en oproer, molest, sabotage, terrorisme, energiestoring, overstroming, aardbeving, brand, bedrijfsbezetting, werkstaking, werkliedenuitsluiting, gewijzigde overheidsmaatregelen, transportmoeilijkheden, en andere storingen in het bedrijf van verkoper.

II. Voorts verstaan partijen onder overmacht de omstandigheid dat toeleveringsbedrijven waarvan verkoper afhankelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst, niet aan de contractuele verplichtingen jegens verkoper voldoen, tenzij zulks aan verkoper te verwijten is.

III. Indien zich een situaties als hiervoor bedoeld voordoet als gevolg waarvan verkoper niet aan zijn verplichtingen jegens koper kan voldoen, dan worden die verplichtingen opgeschort zolang verkoper niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Indien de in de vorige zin bedoelde situatie 90 kalenderdagen heeft geduurd, hebben partijen het recht de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden.

IV. Ingeval de overmacht langer dan zes maanden voortduurt, heeft koper het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden. Ontbinding kan alleen via een aangetekende brief.

Artikel 12: Overdracht van rechten

I. Rechten van een partij uit deze overeenkomst kunnen niet worden overgedragen zonder de voorafgaan- de schriftelijke instemming van de ander partij. Deze bepaling geldt als een beding met goederen rechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Artikel 13: Eigendomsvoorbehoud en retentierecht

I. De bij verkoper aanwezige zaken en geleverde zaken en onderdelen blijven eigendom van verkoper tot- dat koper de gehele afgesproken prijs heeft betaald. Tot die tijd kan verkoper zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen

II. Indien de overeengekomen vooruit te betalen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft verkoper het recht om de werkzaamheden op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. Er is dan sprake van schuldeisers verzuim. Een verlate levering kan in dat geval niet aan verkoper worden tegengeworpen.

I. Verkoper is niet bevoegd de onder zijn eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.

II. Verkoper verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud aan koper geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis op eerste verzoek ter inzage te geven.

III. Indien zaken nog niet zijn geleverd, maar de overeengekomen vooruitbetaling of prijs niet conform af- spraak is voldaan heeft verkoper het recht van retentie. De zaak wordt dan niet geleverd totdat volledig en conform afspraak heeft betaald.

IV. Ingeval van liquidatie, insolventie of surseance van betaling van koperzijn de verplichtingen van koper onmiddellijk opeisbaar.

Artikel 14: Aansprakelijkheid

I. Iedere aansprakelijkheid voor schade, voortvloeiende uit of verband houdende met de uitvoering van een overeenkomst, is steeds beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de gesloten aansprakelijkheidsverzekering(en) wordt uitbetaald. Dit bedrag wordt vermeerderd met het bedrag van het eigen risico volgens de desbetreffende polis.

II. Niet uitgesloten is de aansprakelijkheid van verkoper voor schade die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van verkoper of zijn leidinggevende onderschikte.

Artikel 15: Klachtplicht

I. Koper is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct te melden aan verkoper. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijk omschrijving van de tekortkoming, zodat verkoper in staat is hierop adequaat te reageren.

II. Is een klacht gegrond dan is verkoper gehouden het goed te herstellen en eventueel te vervangen.

Artikel 16: Garanties

I. Indien in de overeenkomst garanties zijn opgenomen, geldt het hiernavolgende. Verkoper garandeert dat het verkochte aan de overeenkomst beantwoordt, dat het zonder gebreken zal functioneren en dat het geschikt is voor het gebruik dat koper voornemens is ervan te maken. Deze garantie geldt voor een periode van twee kalender jaren na ontvangst van het verkochte door koper.

II. De bedoelde garantie strekt ertoe om tussen verkoper en koper een zodanige risicoverdeling tot stand te brengen dat de gevolgen van een inbreuk op een garantie steeds volledig voor rekening van verkoper komen en dat verkoper zich ter zake een inbreuk op een garantie nooit kan beroepen op artikel 6:75 BW. Het bepaalde in de vorige zin geldt ook als de inbreuk bij koper bekend was of bekend had kunnen zijn door het verrichten van onderzoek.

I. De genoemde garantie geldt niet wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van on oordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer – zonder toestemming – koper of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wel geprobeerd hebben aan te brengen of het gekochte hebben gebruikt voor doeleinden waarvoor het niet bestemd is.

II. Indien de door verkoper verstrekte garantie betrekking heeft op een door een derde geproduceerde zaak is de garantie beperkt tot de garantie die door die producent wordt verstrekt.

Artikel 17: Toepasselijk recht en bevoegde rechter

I. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van
toepassing. Alle geschillen zullen, voor zover zij de bevoegdheid van de kantonrechter
te boven gaan, worden beslecht door de rechtbank in het arrondissement waar
ondernemer is gevestigd

Algemene Voorwaarden van Nursahome B.V.
Versie 1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle contractuele relaties van
Nursahome B.V.
                                                                                   
Meubelen zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel.
                                                                                                                                                                               
Uitleg gebruikte woorden
                                                                                                                                            
Wij gebruiken bepaalde woorden in de algemene voorwaarden. Hieronder leest u wat wij met een
aantal van deze woorden bedoelen.
De ondernemer: Nursahome B.V. die met de afnemer een overeenkomst aangaat of wil
aangaan;
De afnemer: de koper/opdrachtgever of degene die met de ondernemer een overeenkomst
aangaat of wil aangaan;
De zakelijke afnemer: de afnemer die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf;
De consument: de afnemer die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf;
Aflevering: het ter beschikking stellen van de producten aan de afnemer;
Het aanbod: producten (en eventuele diensten) van de ondernemer dat door de afnemer besteld
kan worden;
Overeenkomst: een overeenkomst tussen de ondernemer en de afnemer voor de bestelling,
bezorging en/of het afhalen van het aanbod.


1 Toepasselijkheid

• Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbod (op locatie en of webwinkel) en
overeenkomsten die tot stand komen met de ondernemer Nursahome B.V. en de afnemer.
                                                                                                                                                                                    
• Door het verstrekken van een opdracht of order aanvaardt de afnemer deze Algemene
Voorwaarden die zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel en op de website van de
ondernemer zijn raad te plegen. Indien het raadplegen redelijkerwijs niet mogelijk is kunnen deze
voorwaarden op verzoek van de afnemer ook worden toegezonden.
• Voorwaarden van zakelijke afnemers worden door de ondernemer uitgesloten.

  1. Overeenkomst
    • De overeenkomst komt tot stand op het moment van (i) aanvaarding door de afnemer van het
    aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde condities (ii) en bevestiging van de order door de
    ondernemer.
    • Indien de afnemer het aanbod online heeft aanvaard, komt de overeenkomst tot stand na betaling
    van order

• De afnemer dient afwijkingen of fouten die gemaakt zijn bij het plaatsen van de order binnen 3
werkdagen te herstellen via schriftelijke melding hiervan, anders is de eerst geplaatste order
bindend.
• Indien de overeenkomst online tot stand komt, treft de ondernemer passende maatregelen ter
beveiliging van de online overdracht van gegevens en zorgt de ondernemer voor een veilige
webshop.
• De ondernemer is gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de
uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
• De ondernemer is ten alle tijden gerechtigd om de overeenkomst niet aan te gaan.
• Bij een overeenkomst met een zakelijke afnemer mag de ondernemer voldoende zekerheid vragen
voor het nakomen van de betalingsverplichting voordat hij de overeenkomst uitvoert of daarmee
verder gaat.
• De ondernemer mag zonder ingebrekestelling de overeenkomst geheel of gedeeltelijk
buitengerechtelijk ontbinden bij faillissement, surseance van betaling of wettelijke schuldsanering
van de afnemer.

  1. Aanbod
    • Het aanbod van de aangeboden producten bevat een beschrijving die voldoende gedetailleerd is
    om een goede beoordeling van het aanbod door de afnemer mogelijk te maken. Als de ondernemer
    gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een zo goed mogelijk waarheidsgetrouwe weergave van
    de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de
    ondernemer niet.
    • Indien een aanbod onder bijzondere voorwaarden geschiedt of een beperkte geldigheidsduur
    heeft, wordt getracht dit nadrukkelijk in het aanbod te vermelden.
    • Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
    verplichtingen zijn, die aan de totstandkoming van een overeenkomst zijn verbonden.
    • Kleine kleurafwijkingen van het geleverde in vergelijking met een showroommodel of
    beeldmateriaal kan niet leiden tot ontbinding of vernietiging van de overeenkomst.
  2. Offertes
    • Offertes van de ondernemer zijn tot en met 21 dagen na offertedatum geldig, tenzij uit de offerte
    anders blijkt.
    • De offertes zijn gebaseerd op de door de afnemer verstrekte gegevens, eventuele tekeningen en/of
    daaraan ontleende maten en eventueel door de ondernemer gedane metingen. 
  3. Prijzen en Aanbetalingen
    • Alle prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten tenzij schriftelijk anders is
    overeengekomen.
    • Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur van een aanbieding worden de prijzen van
    de aangeboden producten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van type-of
    schrijffouten, veranderingen in btw-tarieven of producten waarvan de prijzen gebonden zijn aan
    schommelingen op de (inkoop of financiële) markt en waar de onder ̈ nemer geen invloed op
    heeft.
    • Prijsverhogingen ten aanzien van met consumenten tot stand gekomen overeenkomsten zijn alleen
    toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

• Prijsverlagingen na totstandkoming van de overeenkomst geven de afnemer geen recht op een
teruggave of prijsvermindering.
• De ondernemer mag bij het aangaan van een overeenkomst met een afnemer een aanbetaling
vragen tot 50% van de koopsom.
• Betalingen, behoudens aanbetalingen die direct dienen te worden voldaan, dienen binnen 14
dagen na de factuurdatum op een door de ondernemer aangegeven bank- of girorekening, tenzij
schriftelijk anders is overeengekomen.
• Ingeval van niet tijdige betaling is de afnemer, zonder aanmaning, in gebreke en zal na het
verstrijken van de betalingstermijn 11⁄2% rente per maand of gedeelte daarvan verschuldigd zijn.
Tevens is de ondernemer bevoegd de garantie uit te sluiten.
• Bij niet betaling van de factuur komen alle gemaakte binnen- en buitengerechtelijke kosten voor
rekening van de afnemer.
• De ondernemer blijft eigenaar van de verkochte producten tot de afnemer de prijs (en eventuele
bijkomende kosten) volledig heeft voldaan. De afnemer is verplicht de producten zorgvuldig te
behandelen. Hij mag de producten niet aan derden afstaan of in onderpand geven, belenen, of
(laten) verwijderen uit de ruimte waar ze geleverd zijn, totdat het verschuldigde bedrag is betaald.
• De ondernemer behoudt het recht voor om direct voorafgaand aan de levering de betaling van het
totaal verschuldigde bedrag te eisen.

  1. Levering
    • De vermoedelijke levertijd en leverplaats wordt per orderbevestiging bepaald en zal zoveel
    mogelijk in acht genomen worden, maar is niet bindend.
    • Als de vermoedelijke levertijd niet wordt gehaald, wordt de ondernemer een extra termijn gegund
    om alsnog te leveren. De extra termijn is maximaal 30 dagen. Eventuele prijsverhogingen binnen
    deze termijn kunnen niet worden doorberekend.
    • Bij overschrijding van de extra termijn mag de afnemer de overeenkomst zonder ingebrekestelling
    of rechterlijke tussenkomst schriftelijk ontbinden. Indien op het moment van ontbinding al goederen
    zijn geleverd is ontbinding slechts mogelijk voor de nog resterende goederen. Voor het al geleverde
    wordt de afnemer gefactureerd.
    • Bij ontbinding van de overeenkomst heeft de afnemer geen recht op schadevergoeding.
    • Bij ontbinding van de overeenkomst zal de ondernemer het bedrag dat de afnemer betaald heeft
    zo spoedig mogelijk terugbetalen.
    • Bij overschrijding van de vermoedelijke of vast afgesproken levertijd is de ondernemer bij een
    overeenkomst met een zakelijke afnemer niet aansprakelijk voor enige vorm van gevolgschade.
    • De afnemer zal zorgdragen voor goede ontvangst van de producten op het afgesproken tijdstip en
    plaats. De afnemer dient zelf zorg te dragen voor alternatieve oplossingen indien de geleverde
    producten niet door deuren passen.
    • Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het
    moment van bezorging aan de afnemer of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer
    bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
    • Extra vervoerskosten, ontstaan door het niet kunnen afleveren van de producten kunnen aan
    afnemer in rekening worden gebracht.
    • De ondernemer mag voorrijkosten rekenen als dit bij het sluiten van de overeenkomst is
    afgesproken. Als vervoer niet is inbegrepen in de overeenkomst, mag de ondernemer altijd
    voorrijkosten rekenen, behalve bij non-conformiteit.
    • De ondernemer behoud het recht voor om de levering van de producten uit te stellen of aan de
    deur te weigeren indien het verschuldigde bedrag nog niet volledig is voldaan.
  2. Vervoer en schade
    • Het vervoer van de producten is niet bij de prijs inbegrepen, tenzij er iets anders is afgesproken.
    • Als de afnemer zelf het vervoer regelt, dan moet hij direct na levering maar voorafgaand aan het
    vervoer zo veel mogelijk controleren of de producten onbeschadigd en compleet zijn. De afnemer
    draagt dan zelf het risico van beschadiging en verlies bij vervoer.
    • Als de ondernemer het vervoer regelt draagt de ondernemer het risico van beschadiging en verlies
    bij vervoer. Als de producten door een beroepsvervoerder worden bezorgd, dan zorgt de
    ondernemer voor een goede verzekering.
    • Als bij of na levering beschadigingen worden vastgesteld, dan moet de afnemer dit uiterlijk binnen
    2 werkdagen aan de ondernemer melden.
  3. Opslag
    • Als de producten op de afgesproken leverdatum niet worden opgehaald of door ondernemer
    worden aangeboden maar niet worden aangenomen, behalve als de producten niet voldoen aan de
    overeengekomen condities, zal de ondernemer binnen een redelijke termijn een tweede levering
    doen. De ondernemer mag na weigering of na tweede levering opslagkosten en verdere aantoonbare
    schade en redelijke kosten in rekening brengen.
    • Indien ook de tweede levering niet wordt aanvaard, mag de ondernemer, nakoming van de
    overeenkomst vorderen en opslagkosten en verdere aantoonbare schade en redelijke kosten
    rekenen of de producten nog 30 dagen onder berekening van opslagkosten voor de afnemer in
    opslag houden. Als de te leveren producten na 30 dagen nog steeds niet door de afnemer zijn
    afgenomen, mag de ondernemer de overeenkomst als geannuleerd beschouwen en vervolgens
    annuleringskosten en opslagkosten in rekening brengen.
    • Als de producten door de afnemer zijn betaald, zal de ondernemer de producten maximaal 3
    maanden in opslag houden, onder berekening van redelijke interne of externe opslagkosten. Neemt
    de afnemer na 3 maanden nog steeds niet af, dan meldt de ondernemer aan de afnemer dat de
    overeenkomst als geannuleerd beschouwd wordt en dat de ondernemer annuleringskosten en in
    redelijkheid gemaakte opslagkosten in rekening zal brengen.
  4. Eigendomsvoorbehoud
    • Geleverde producten die niet of niet volledig zijn betaald blijven eigendom van de ondernemer.
    • De ondernemer behoudt het recht, indien niet binnen 30 dagen na factuurdatum betaald is, de
    reeds geleverde producten terug te halen waarbij door afnemer stilzwijgend toestemming wordt
    verleend om het pand c.q. de ruimte te betreden waar de producten zich bevinden. De ondernemer
    zal in dat geval ook vervoer- en verzekeringskosten, alsook eventuele schade aan de producten
    verhalen op de afnemer.
  5. Plichten van de ondernemer
    • De ondernemer levert de producten zoals afgesproken in de overeenkomst.
    • De ondernemer houdt zich bij de levering van producten aan de op dat moment geldende
    wettelijke voorschriften.
  6. Annulering
    • Als de afnemer een bestelling annuleert (die in productie is genomen), is hij een schadevergoeding
    verschuldigd. De schadevergoeding bedraagt 35% van de koopsom, tenzij partijen iets anders zijn
    overeengekomen. De schadevergoeding is 50% als de afnemer annuleert terwijl hij door de
    ondernemer al is geïnformeerd dat de levering gaat plaatsvinden.
    • Wanneer de levering heeft plaatsgevonden is het niet meer mogelijk om te annuleren.
    • Een annulering geschiedt bij voorkeur schriftelijk. Bij een mondelinge annulering bevestigt de
    ondernemer dit schriftelijk.
  7. Overmacht
    • Als nakoming van de overeenkomst onmogelijk is door een oorzaak die niet aan een van de partijen
    kan worden toegerekend, noch krachtens de wet of in het handelsverkeer geldende opvattingen, dan
    is de wederpartij voor die periode van zijn verplichtingen ontheven.
  8. Garantie
    • De door de ondernemer geleverde producten bezitten die eigenschappen die de afnemer op grond
    van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten.
    • Een beroep op de garantie door de afnemer ten aanzien van direct constateerbare gebreken is
    mogelijk indien binnen 8 dagen na levering, de gebreken aan de hand van een service formulier,
    vergezeld van foto’s bij de ondernemer worden gemeld. Serviceformulieren zijn kosteloos
    verkrijgbaar.
    • Niet direct constateerbare gebreken dienen eveneens per service formulier vergezeld van foto’s
    binnen 8 dagen na constatering, gemeld te worden bij de ondernemer.
    • Indien tijdig een beroep is gedaan op een garantie en de geleverde producten voldoen niet aan de
    overeenkomst dan draagt de ondernemer de kosten van reparatie respectievelijk vervanging, incl.
    vracht- en voorrijkosten.
    • Als het gebrek goed hersteld kan worden, dan hoeft de ondernemer het product niet te vervangen.
    • De garantie geldt niet voor gebreken die verband houden met regulier slijtage bij gebruik van het
    product of gebruik die niet met de bestemming corresponderend gebruik door afnemer.
    • De afnemer moet volgens de wet zijn schade zo veel mogelijk voorkomen of beperken. Ook moet
    hij het product goed onderhouden en behandelen.
    • Afwijkingen in kleur, slijtvastheid, structuur, etc. kunnen het recht op garantie beperken of
    uitsluiten. Dit is het geval als de afwijkingen uit product technisch oogpunt volgens de gebruikelijke
    normen of handelsgebruik aanvaardbaar zijn.
  9. Klachtenregeling
    • De ondernemer beschikt over een klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze
    klachtenprocedure.
    • Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de afnemer
    de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de
    ondernemer.
    • Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf
    de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd

vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van
ontvangst en een indicatie wanneer de afnemer een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

  1. Privacy beleid
    • Om de overeengekomen overeenkomsten te kunnen nakomen verwerkt de ondernemer de
    persoonsgegevens van de afnemer.
    • Wanneer de afnemer gebruik maakt van de diensten van de ondernemer dan verklaart de afnemer
    akkoord te gaan met de verwerking van haar persoonsgegevens.
    • Op de verwerking van persoonsgegevens is het Privacy-Beleid van de ondernemer van toepassing.
  2. Wijzigingen
    • De ondernemer kan de algemene voorwaarden ten alle tijden eenzijdiǵ wijzigen.
    • Wanneer de afnemer na wijziging van de algemene voorwaarden gebruik maakt van de diensten
    van de ondernemer verklaart de afnemer akkoord te gaan met de wijzigingen van de algemene
    voorwaarden alsook om deze te volgen.
    • Indien een of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden ́ onverbindend, ongeldig of
    onuitvoerbaar mocht zijn of worden, blijven de overige bepalingen onverkort van kracht. De
    ondernemer zal de betreffende bepaling in dat geval vervangen door een door haar vast te stellen
    nieuwe bepaling die zoveel mogelijk de strekking van de betreffende bepaling benadert.
  3. Toepasselijk recht
    • Voor alle geschillen is bij uitsluiting bevoegd de Nederlandse rechter met toepassing van
    Nederlands Recht. Geen enkele rechter buiten Nederland is bevoegd.

    BTW NUMMER: NL 863433455B01

.